Thursday, September 20, 2012

Ja, man hinner inte få tråkigt i alla fall

Morgonen började med god frukost i form av müsli och maca-pulver med grekisk yoghurt och ett glas apelsinjuice. Min morgon börjar inte om jag inte får apelsinjuice (som mitt kaffe typ)!! Ska snart dra mig till skolans bibliotek och börja skriva en uppsats om fyra utmaningar företag kommer ha i framtiden på den Europeiska marknaden - på engelska. Well, this will be interesting. Det här är då ett grupparbete vi har i International Business, men vi delade arbetet och jag frivilligt tog emot första uppgiften som ska vara inne på söndagen. Sen har jag lite natikka övningar som ska in imorgon, men det borde vara semi piece of cake och sen ett quiz i IB, som ett litet förhör bara att nu vet vi frågorna i förväg och det görs på nätet på moodle. Ja, och by the way, jag är mycket medveten om att jag skriver massor om studier just nu, men det är vad min vardag till största delen består av för tillfället. Senare ska jag kanske gå på gulisakademin på Kåren och kolla vad som händer där. Adiós tills senare!

P.S. Vet ni vad jag såg i butiken igår? En gubbe som köpte exakt fem av allting. Ja, jag räknade. Han hade fem smörpaket, fem chokladplattor, fem gurkor osv osv... Han hade inte så mycket olika saker men exakt fem av allting. Endera är han en hoarder eller led av någon form av OCD, alternativt har en jäkligt stor familj. Lite fascinerad var jag i alla fall. D.S.


Köpte en grej igår från Punanaamio jag ska prova på inför Halloween. Har redan lite idéer på vad jag ska klä ut mig till i år.


En artikel som ska läsas inför uppsatsen.

0 comments:

Post a Comment