Wednesday, September 26, 2012

Halloween Inspiration: Alice in Zombieland

Om ungefär en månad är det Halloween och eftersom några av mina kompisar har planerat att ordna en riktigt scary Halloween fest i Hangö så har jag redan börjat titta på inspiration och kostymalternativ till detta evenemang. Mitt helt första alternativ i år kommer vara en Alice i Underlandet meets zombie alltså Alice in Zombieland. Här är lite inspirationsbilder som jag ska plocka ut lite element ifrån och försöka göra min kostym så scary som möjligt. Annat alternativ är zombiebride eftersom jag redan har en slöja från två år tillbaka och skulle kunna köra med samma klänning igen, bara att göra kostymen ännu mer skrämmande och äcklig med någon twist. Men jag känner nog att jag vill prova något nytt i år ändå. Ska ju till Paris nästa vecka och tänkte kolla utbudet av kostymer där, eftersom det finns både mera och till billigare pris där.

EN: About a month from now it's Halloween and because some of my friends have planned on having a big ass scary Halloween party in Hanko I've already searched for inspiration on costume alternatives for this event. My first alternative this year is Alice in Wonderland meets zombie, therefore Alice in Zombieland. Here's some inspirational pictures I'm going to pick out some elements from to try to make my costume the scariest of them all. Another alternative I have is a zombiebride since I have some parts for the costume already from two years back, but I feel I've already done that and wanna do something new. I'm on my way to Paris next week so I will try to look there at the supply of costumes, since there's both more alternatives and to a lower price than in Finland.

What are you going to dress up as this year or will you "celebrate" at all?


Individual pics found on weheartit, collage made by me.

0 comments:

Post a Comment