Monday, September 24, 2012

Måndag. Ny start på en ny vecka. Ny chans att börja om, för det är ju alltid på måndagar som ens "nya liv" börjar. Så också mitt. Istället för att ha nyårslöften, har jag veckolöften. På det viset känns det som om man verkligen uppfyller sådant man vill få gjort, har drömt om eller att man bara kan känna sig bra för att man fått något gjort. Veckans löfte är att dra mig till gymmet tre gånger denna vecka. Må det så vara tre dagar efter varandra eller varannan dag, men det ska göras. Ett annat löfte är att höra av mig till någon jag inte hört av mig till på länge, må det så vara ett simpelt "Hej, hur är det?" eller en längre konversation.

Don't take me wrong, jag har ett nyårslöfte också, bara ett, så att man på riktigt kan uppfylla det. Årets var att prova på nya saker, mycket simpelt och jätteenkelt. Tänker tror jag köra med det nästa år också, har ju lyckats hur bra som helst!

So challenge yourself, every day of the week, every week of a month, every month of a year and every year of your life and you will find it's the most rewarding feeling of them all when you feel you've accomplished something.



"You know life is worth the struggle when you look back,
and realize what you have now
is way better than before."

0 comments:

Post a Comment