Thursday, September 6, 2012

En servitör

Jag tycker om att arbeta. Jag tycker om mitt jobb som servitör och jag har inga problem med att jobba de flesta dagar och de mest konstiga tider. Men just idag skulle jag inte alls orka fundera på jobb. Har en 7½ timme lång arbetstur i Nådendalsbad i caféet. Har aldrig varit i den "avdelningen" förut så lite spännande är det ju, men denna dag känns som en sådan som jag bara skulle vilja ligga hemma. Eller träffa kompisar eller något sånt. Igår lovade jag dessutom att befinna mig på båtskin hela helgen så min lätta en dags jobbvecka slutade med fyra turer. Well det kommer pengar in och ska nog inte jobba hemskt mycket mer denna månad efter detta. Behövs ju inte så varför jobba i onödan? I mitt bakhuvud spökar en 15 timmars tur jag gick med på i början av november. Den dagens problem antar jag, det var dubbellön så kunde ju inte säga nej. Dumma jag. Nå slutangstat. Kort och gott älskar jag att jobba och älskar mitt jobb. Men inte just idag.


0 comments:

Post a Comment