Wednesday, August 28, 2013

Being active

Hej igen! Nu har jag blogg flow på gång helt klart! Hehe. Nä, men vill dokumentera lite allt vad som händer här och så kan det ju vara kul för mina vänner och familj där hemma att veta att jag fortfarande är i liv och vad jag grejar med.

Denna dag började med att fixa lite grejer, droppa en kurs och adda lite fler. Man får seriöst studiepoäng här för att gymma om man vill. Cray cray! Nå, vi lade till en kurs i volleyboll, en i tennis och en i cardio kickboxing. Volleybollen hann vi vara på redan idag och det var nog kul även om vi bara var 5 stycken där, men vi ska försöka få fler människor med. Kickboxingen har vi senare ikväll och den väntar jag nog massor på. Hoppas vi har en bra instructor! Tennis har vi första gången imorgon och det ska nog bli intressant att prova på. Alla dessa kurser går en-två gånger i veckan (måndag-fredag) så det blir massor med träning nu! Man kan inte heller precis vara borta för då kan man bli droppad från kursen. Ska nog bli kul! Får se om jag bara hinner med allt detta och om jag gillar allting. Dessutom joinade jag några klubbar; UC Outdoors Club som gör olika saker utomhus så som snowboarding, hiking etc. och sen bara internationella klubben som ordnar events och utflykter för internationella- och utbytesstuderanden. Sitter och funderar på om jag också borde joina League of Extraordinary Nerds (hardcore nerding) och UC Gaming Club (klubb där man spelar video games och datorspel och sånt) eller inte... Haha. Det finns nog en hel del variation här med vad du kan göra på fritiden, vilket jag tycker är helt amazing. Dessutom är allt nära (på kampus) och gratis så man har liksom inte en orsak att inte vara med.

Idag hade vi en timme i Introduction to Public Relations och den kursen verkar nog intressant. Vi kommer gå igenom basic PR och strategier och taktiker man använder inom PR och ha en hel del skriv uppgifter. Ska nog bli bra tror jag! Nu ska vi bara se vad våra tre andra kurser går ut på, vi ska ännu gå Introduction to Masscommunications, Web Writing & Design och Public Relations Research.

Efter timmen var vi på lunch med Anne, Gabriella (Finland) och Maria Claudia (Peru) och sen låg vi ute i solen och chillade en stund. Jag gick och fixade lite financial stuff efter det och betalade bort mitt boende och min meal plan för denna termin som blev en 4000€. Inte billigt det här inte.

Nu ska jag nog vila en liten stund, sen gå och äta middag och 7 PM har vi kickboxingen. Ha det så bra alla!


Damir and Nacho (Ignacio) playing with my hair yesterday :D


A beautiful (hot) morning.


Before going to volleyball practice. I'm in looooove with my new pink Adidas shorts I found in TJ Maxx for only 15 bucks. And of course my American Eagle Outfitters sweater!


Hubbard Hall - Where we have most of our classes. 


Campus

0 comments:

Post a Comment