Monday, June 3, 2013

Le weekend

Yes, I'm back with the living again!! Kom hem för en liten stund från jobbet och är minst sagt trött efter några hektiska dagar, men här ska det inte slöas; håller på och tvättar kläder och ska städa. Jag var på Cinderella (Åbo-linjen) några dagar då och det var minst sagt intressant, med en så gott som helsvensk besättning, crazy arbetstider och lite confusing, men allt gick bra ändå och som en av de enda som talade finska på restaurangen var mitt vikariat där mycket uppskattat. På torsdag åker jag på jobb igen i nästan en vecka till Amorella som nu går från Helsingfors tillfälligt, så får prova på lite mera äventyr, kul! Nog om jobb nu.

På fredagen gick min yngsta syster Janice ut "turismskolan" med bra betyg. Det är skönt att det var en av de sista gångerna jag kommer vara tvungen att åka till någons skola och kolla på graduation (såååå tråkigt). Därefter åkte vi tillbaka till Åbo och chillade hos mig med lite skumppa och så gick vi och åt middag på DiTrevi. Jag åt en inrefilé med cesarsallad och det var så jäkla gott! Mycket bra service fick vi också och lite efterrätt och skumppa på köpet då köket missade något, vi vet inte riktigt vad då de bara kom och sa att vi bjuder. Nice!

Efter middagen gick jag och mamma hem till Betty där hon hade ordnat upp födelsedags grillfest. Mindre lyckat var det ju att det började ösregna, men det slutade ganska fort så vi kunde sitta ute igen sen. Tack och grattis fina du! :)

Nä, nu orkar jag inte skriva mer och ni orkar knappast läsa mer. Blir alltid så här då jag inte hinner blogga så mycket! Ha så bäst! :)

EN: Hello! I came home from work a bit ago and I'm very very tired after a couple of busy days onboard. On Thursday work again for about a week!

So, on Friday my youngest sister, Janice, graduated and we celebrated her a bit with some sparkling at my place and then dinner in DiTrevi, which was a really nice place, the food was delish and the service was very good! After that me and my mum went on to Betty's place where she had a birthday grillparty  and that was very nice too. Thanks babe! :)

And now I'm just too tired to write any more, so I'll blog later on again I guess. Toodles! xx


Grattis Janice!!

0 comments:

Post a Comment