Wednesday, May 8, 2013

ONSDAG

Hej på er! Har tyvärr bloggat dåligt idag då jag var hela dagen i Helsingfors på företagsbesök och sen hade vi sista styssemöte med Hangö Gillet på Donna och så har ja bara chillat sen jag kom hem ett tag sen. Företagsbesöket var intressant och roligt. På Fazer fick vi höra om deras branding strategier, gå runt lite i fabriken och äta choko så mycket vi ville typ. Efter besöket, åkte vi vidare in till centrum av Helsingfors för att besöka Miltton vilket också var helt intressant, med tanke på att en del av det vi fick veta om (PR, kommunikation osv), i framtiden kanske blir mitt yrke. Känns konstigt att säga sådär förresten. Att jag skulle ha ett riktigt yrke. En karriär kanske t.o.m. Shit. Jag vill INTE bli vuxen ännu. Haha.

Vi anlände tillbaka i varma Åbo (har ju varit närmare 20+ grader idag) och så hade vi sista möte för detta läsår med Hangö Gillet och mitt sista möte what so ever då jag ju åker bort och inte kommer delta i höstens evenemang. Tack i alla fall alla styssemedlemmar och deltagare på våra evenemang för ett superkiva stysse"år"! :)

Efter att nu flera kvällar haft program så tusan bestämde jag mig idag bara för att ha en chill kväll för mig själv i sällskap av någon bra tv-serie, bra bok och god mat. Det behövde jag verkligen. Imorgon drar jag ju på väg på jobb igen nu tredje helgen i rad, men sen ska jag ta lite sommarlov tror jag och chill out. Om jag bara kan.

Igår på kvällen förresten spontan joinade jag i alla fall middag hemma hos Betty. Vi tyckte på måndagen med tjejerna att det skulle vara en kul idé att starta en "matring" där vi äter middag hos varandra (eller dricker drinkar) lite nu som då och igår var vi faktiskt hela 7 stycken på plats. Nästa vecka blir det kanske drinkar hos mig. Hehe. Rolig grej det här så länge det varar i alla fall :)

Nu ska jag packa, läsa lite mera och gå och sova så jag orkar jobba duktigt imorgon. Bonne nuit à tous!


Matti och Otto var glada över att vara i Fazer :P


Och Emppu went crazy on the candy!


The question remains: What happened 7 days ago!!?? Marias teori var att någon fått en Fazers Blå i huvudet... Troligt?


Roliga stolar fanns det som Maria tyckte om att gunga i.


Goodiebags med namu och bröd fick vi.


Alla lyssnar ivrigt på presentationer på Miltton.


Matti och Tomas


Fick veta mera om Finnairs Quality Hunters projekt/kampanj.


Åstranden och åbåtarna var fyllda med folk. SOMMAREN ÄR (nästan) HÄR!


En kaller på Donna.

0 comments:

Post a Comment