Wednesday, May 22, 2013

HANGÖ

Helgen gick alltför fort igen. På fredagkvällen tog jag tåget till Karis varifrån Janni kom efter mig och vi hade lite special catching up time eftersom vi inte setts sen slutet på hösten nångång. Shait så lång tid sen! Väl i Hangö installerade jag mig hos Tintti (tack vännen för att jag fick stanna hos dig) och sedan drog vi vidare till Jeffis för filmkväll. Tyvärr såg vi Safe Haven som jag sett bara någon dag tidigare, men inte störde det så mycket då jag fick hänga med fina flickor.

På lördagen gick jag och hälsade på Tintti på jobbet i UD och på Jeffi i hennes fina salong. Hade inte sett den sen den blev helt färdig så det var kul! Efteråt mötte jag och Janni upp och gick på kaffe till Café Regatta var jag åt en supermumsig getostsallad och en mycket mättande snickerskaka (eller jaa, 1/4 av den). Vi gick bakom hörnet till Hotell Regatta på en Moët Ice Impérial vilket var helt underbart i den varma solen.

Senare på kvällen var det redan förutbestämt att vi skulle ut i Hangös "vilda" nattliv, så vi klampade in hos Jeffi (literally) för att förfesta lite med vin, spel och Eurovision. Vi drog till krogen när Eurovisionen tog slut och hade helt kul med Grönans tre-euros-kväll. Söndagen gick mest ut på att slöa och så tittade vi på musikalfilmen Rock of Ages hos Jeffi. Gillar vanligtvis inte musikalfilmer, men den här, oh my den var bra. 80's rock, snygga mänskor och en crazy Tom Cruise. Do I need to say more?

På måndagen åkte jag till mamma i Karis och på tisdagen vidare tillbaka hem till Åbo. Hade tandhygienist tid och usch så äckligt det var, men tur så tog det inte så länge. Träffade Nette och Maria på Rento efteråt och Marie joinade oss lite senare. Så det är nog practically allt jag hållit på med de senaste dagarna. Ciao!


0 comments:

Post a Comment