Sunday, April 21, 2013

Style & Beauty by Lauren Conrad

Jag beställde hem lite böcker här några veckor sedan, bland annat dessa två must-haves för vilken tjej som helst. Jag har hittills bara lite bläddrat i dem, men började läsa Style idag och måste säga att LC nog kan sin grej. Style handlar mera om kläder, key pieces och hur du bygger upp en stilren garderob, medan Beauty mera fokuserar på smink och hår. Jag har länge väntat på att få äga dessa två böcker och nu äntligen har jag dessa stilbiblar till mitt förfogande! Dessutom hittade jag dem billigt på Adlibris vilket alltid är ett plus.

Lauren Conrad har länge varit en av mina favorit stilikoner och jag kollade på The Hills mest bara för hennes stils skull (och kanske lite för allt drama också...), men slutade kolla då hon inte var med längre. Hennes stil failar aldrig och hon ser så klassiskt vacker ut i vad hon än har på sig day or night och hennes hår är to die for! Kolla också in The Beauty Department om ni ännu inte gjort det.


EN: I ordered some books a couple of weeks ago and these two must-haves for any woman is now a part of my book shelf. I've so far just browsed through them, but I like what I've seen and read so far. I started reading Style today and LC really knows what she's talking about! Style is more about finding the key pieces, clothes and building a stylish wardrobe, whereas Beauty is more about make-up and hair. I've waited for so long and now I finally have these two style bibles at hand.

Lauren Conrad has long been one of my favourite style icons and I watched The Hills mostly because of her style (and yeah, maybe a bit for the drama too...), but stopped watching when she quit. Her style never fails and she manages to look so classically beautiful in whatever she puts on so be it day or night. And her hair is to die for! Also check out The Beauty Department if you haven't already.

0 comments:

Post a Comment