Thursday, April 11, 2013

Ciao!

Igår kom jag alltså hem från miniresan, fortfarande lite sjuk och trött, men ändå glad och lycklig. Det var så kul att se tjejerna igen och kom på sista kvällen att det säkert är sista gången jag ser dem innan jag åker iväg på utbyte. Jag hinner knappast åka på min detta års resa till Paris så som tidigare år och behöver ju nog spara pengarna. Jag förresten shoppade INGENTING i Rom! Förutom en magnet, en present till mamma och några kort. Jag höll mig dessutom lite under min upplagda budget. Jag är ju fan stolt! Sku nog inte ha haft tid till shopping och dessutom tänkte jag inte heller på det där för man såg inte klädbutiker överallt så som i många andra storstäder, så shoppingsuget infann sig aldrig. Sista kvällen firade vi Rachel som fyllde år och några av oss dessutom tre år sedan vi började arbeta på Disneyland Paris och träffades. Tiden far så jäkla fort! Känns som om det var igår, men ändå som om det var en evighet sen. Jag ska lägga upp mera bilder sen från resan bara jag hinner :)

Igår tackade jag ja till jobb också. Vad är det för fel på mig då jag aldrig typ kan säga nej? Nå, det är bara två dagar, men egentligen skulle jag inte ha tid och borde under helgen ha tagit igen lite skoluppgifter innan nästa vecka som jag har program dag och natt typ. Så kommer åka ut på sjön igen på fredag kvällen till söndag kvällen, så alltså med Grace. Fick dock veta att Helena också jobbar då så det lär bli kiva med lite sällskap! Jag ska jobba på deras à la carte restaurang Oscar, vilket gör mig lite nervös då jag inte alltid har hört så bra om att jobba där, men jag tar in det utan fördomar och får bilda min egen uppfattning.

Nä, nu slutslöat: textdokument fram och börja skriva. Usch.


Chocolate chip frappuccino från Starbucks på Helsingfors-Vanda flygfältet medan jag väntade på att bussen back till Åbo sku gå. Muuuums!

0 comments:

Post a Comment