Wednesday, March 20, 2013

Rambling

Hej på er! Idag har jag inga föreläsningar så jag behöver inte gå till skolan även om jag nog egentligen kanske borde öva på matematiken då vi har tent imorgon. Det är tyvärr ett ämne jag redan har gett upp med så inspirationen finns inte riktigt, men ska nog öva ikväll och försöka lösa en gammal tent. Enda jag egentligen har på programmet idag är ett kort briefing möte klockan tre med min INNO58h grupp. Igår, som jag skrev tidigare, började jag en ny kurs och den verkar helt intressant, men ganska likadan som Inno då enda skillnaden egentligen är att vi får välja själv ett företag i marknadskommunikationen och har mera föreläsningar/träffar. Vi hade möte med Hangö Gillet igår på kvällen och vi har nu preliminärt planerat grenar och annat praktiskt för olympiaden och turbositzen som vi ordnar den 19.4. Ska nog bli superkul! :) Dessutom hade jag låst ut mig så var tvungen att gå till syrran efter nyckel innan jag äntligen slapp hem (och tvätta kläder). I sängs var jag redan lite efter tio-elva då jag var supertrött efter den långa dagen, så helt skönt att jag idag inte har något desto mer speciellt på schemat. Ska också köpa nytt gymkort någonstans idag då mitt förra gick ut förra veckan.

Igår fick jag också veta hur jag jobbar i sommar! Första förslaget jag fick var sådana veckor så jag skulle missa midsommaren, Regattan/Ruissin och PokerRun, men egentligen störde det inte så mycket då jag ju skulle spara ganska så mycket pengar då och så länge jag får jobba samma pass som Alexandra är jag nöjd. Hon är helt klart min mentala stabilisator på jobbet, haha. Nå, sen fick jag igen ett till mess från jobbet och veckorna blev ändrade så nu kan jag istället delta i alla dessa roliga evenemang även om det ju kanske far lite mera pengar under sommaren då, och så är det här ett pass med kiva människor så. Så nu kommer jag ha ett avtal för tiden 26.6-14.8, så hela 4 veckor jobb och slutar bara ca. en vecka före skolan börjar i USA så det blir kanske lite stress. Såklart kommer jag säkert jobba som inhoppare före och eventuellt kanske jobba på land också keikkajobb om jag bara orkar och hinner. Rolig sommar ska det bli i alla fall! :) Nu måste jag sluta jåma och göra något vettigt! Ha så bra alla!

Här får ni lite bilder från olympiaden förra året. I år är jag ju inte med och tävlar (bummer!), men det blir nog roligt att vara med och ordna också :)


EN: Today I don't have any lectures which is very nice. Yesterday I started a new course in market communications: branding and advertising, which seems like an interesting course, but seems pretty much like the INNO58h course I'm also going right now. Also we had a meeting with Hangö Gillet yesterday and preliminary planned the olympiad we're organizing the 19th of April. Will be much fun even though I won't be able to participate in the competitions this year (pictures above from last year). I was supertired last night after the long day so I went to bed already something between ten and eleven o'clock.

Also I got to know how I'm working this summer, so four weeks of work between the 26.6 and 14.8. That's pretty fine by me, even though I'm finishing work just about one week before the school starts in the US, so I will be a bit in a hurry I guess. Well nothing more to add right now, so bye bye!

0 comments:

Post a Comment