Thursday, January 17, 2013

Dancing through life

Så veckan har gått fort, det är ju redan fredag imorgon! Denna vecka har jag nog varit ganska busy helatiden med diverse grejer. På tisdag träffade jag Anna efter min matte föreläsning och det var nog kul att ses sådär mer ordentligt sen hon kom hem från sitt utbyte och catcha up. I samma veva shoppade jag lite smycken, en mysig tröja och en supercool svartvit blazer grej för löjligt lite pengar. Måste visa er sen! Igår hade jag första föreläsningen (som jag hann gå till) i ekologisk ekonomi som verkar intressant, men nu efter två föreläsningar är jag nog lite osäker om det är helt som jag först hade tänkt mig. Måste ge det en chans i alla fall! Sedan omordnade jag min läseordning så att jag nu är helt ledig på fredagar vilket är superskönt, även om jag har en längre dag på torsdagar istället. Jag skippade transport- och logistiktjänster som verkar exakt lika tråkig och ointressant som namnet säger. Inget för mig helt enkelt. Skönt med en kurs mindre då jag redan har helt tillräckligt plus sen omtenter.

Idag började jag dagen med att gå till skolan redan tiotiden för att ta itu med en uppgift i ekologisk ekonomi, sedan lunchade jag med Mia Ö som jag sett bara i förbigående de senaste åren så kiva att se henne sådär "ordentligt" och så var det eko föreläsning och engelska på schemat. Kom hem bara ett hastigt varv och åt en smörgås och böt om och gick sedan vidare på en danslektion som fina Karin drar. Det var nog roligt, men jag var nog helt lost och än en gång kan jag konstatera att jag inte är koreografiskt begåvad whatsoever. Så får se om jag fortsätter med det. Nu vill jag bara lägga på någon film och chilla innan jag hoppeligen får en god natts sömn då mycket program står på schemat imorgon. Ha det så bra alla!


Schemat blev bättre nu tycker jag jämfört med mitt förra!


Fick ÄNTLIGEN en blender med mig på vägen hem från dansen idag. Nu ska det lagas smoothies! Några bra recept?

0 comments:

Post a Comment