Tuesday, September 25, 2012

Photoshoot part I

Dessa foton knäppte Betty av mig när vi hade lite photoshoot några veckor sedan. Hon är en superduktig "hobby" fotograf med ett öga för det vackra i allting. Vi hade en annan setting in mind när vi gav oss ut på vårt lilla äventyr, men hittade en jättecool "lada" och stannade där för att fotografera. Den första bilden är tagen hemma hos henne (hennes lägenhet är häääärlig!). Jag är i alla fall nöjd med dessa bilder och det är tror jag första gången någonsin jag visar en bild för er där jag ler med tänderna. Brukar inte göra det på bild för tycker personligen inte det ser så bra ut och är så ovan med det. Ursprunget till detta ligger säkert i det att jag hade tandställning i form av tågräls när jag var yngre och då vill man ju kanske inte helt le med fullt av järn i munnen. Dock blev jag ju av med den typ på sjuan-åttan nångång, men vanan att inte le med tänderna på bild har stannat kvar. Det känns bara inte naturligt för mig, fastän många ser hur naturliga och vackra ut som helst med sina fina vita stora leenden. Det bästa av allting är att ni får se de bästa bilderna, enligt mig i alla fall, i ett annat inlägg snart. Så håll utkik!

EN: These photos are the result of a photoshoot me and my friend Betty had a couple of weeks ago. She's a great "hobby" photographer with an eye for the beautiful things in everything. We had another setting in mind when we begun our search for the right place, but then we found this "barn" where we decided to stay. The first pictures is taken at her apartment (which is lovely!). I'm very happy with the pictures we took even though I'm very uncomfortable with smiling with my teeth. It looks very natural and beautiful on many people with their white teeth and big smiles, but I'm not used to it and I'm still trying to get accustomed to it. The origin of this habbit of not smiling with teeth comes probably from when I was younger and I had braces so it wasn't just like that to smile with you iron-filled mouth. Even though I got rid of the braces when I was in like seventh or eight grade, the habbit has stuck. It just don't feel that natural, but I guess I will have to try. The best thing of all, according to me, is that you get the see my favourite pictures in another post soon. So stay tuned!


"Model": Me
Photographer: Betty

P.S. Känns förresten supertöntigt att säga "photoshoot" då det inte är något proffesionellt om ni förstår vad jag menar. Men vad ska man annars säga? // It feels very dumb to say "photoshoot" since it's not a professional one, if you know what I mean, but what can you otherwise call it? D.S

0 comments:

Post a Comment