Wednesday, August 8, 2012

Stolthet

Man brukar ju vara stolt över sina barn, syskon, föräldrar eller husdjur (när de lärt sig nåt nytt eller bettet sig bra, husdjuren då, inte resten av familjen), men nu måste jag säga att jag är superstolt över många av mina vänner. Flera av dem har något nytt på G denna höst och utan att nämna några namn är detta vad dessa personer ska göra; en ska utomlands en  lite längre tid, en annan börjar studera igen och flyttar till annan ort, en tredje ska starta eget och flera åker på utbyte utomlands ett halvår eller längre. Jag är bara så glad och stolt över mina vänner som driver sig själva framåt och hittar på nya "projekt" när ett annat inte känns bra längre eller tar slut. Dessutom ska ju jag själv också börja studera ett nytt huvudämne fastän det i princip är i samma skola som jag redan gått i. Det jag menar är att så många av oss har nu något nytt och kul att se fram emot att jag själv fylls av glädje och stolthet för dessa otroligt fina brudar. Alla av oss har ett liv helt enkelt, ingen har blivit en soffpotatis, eller hur man ska uttrycka det, haha. Jag är också jättestolt över min syster som kom in i yrkeshögskola och ska fortsätta studera (och som kommer troligast bli klar före mig, but that's a side note)!


Oj oj vad jag älskar er alla tjejer! 


Friendship is the best cure to sadness and low points in life!

0 comments:

Post a Comment