Wednesday, March 27, 2013

Obstacles are made to be jumped over

I förrgår gjorde jag en grej jag inte trodde skulle kunna vara möjligt förrän helt in i det sista när jag måste börja packa innan jag flyttar; jag rensade garderoben. Flera galgar blev hängande toma, kläder lyser med sin frånvaro i några lådor och all in all blev min garderob lite mer rymlig. Hela två ikea kassar fyllde jag och mer kommer jag att rensa då jag tar itu med rensning vol. II. Jeans, klänningar, kjolar, tröjor, toppar, bälten osv. som jag inte använt på ett bra tag, inte behöver eller helt enkelt inte passar i längre ska åka på försäljning, kanske loppis om jag orkar fixa bord någonstans (säkert två månader kö överallt) och så får man komma och kolla på det jag inte orkar sälja. Känns ganska skönt att bli av med grejer för jag är fullt medveten om att det kanske bor en liten shopaholic i mig som jag ändå ganska bra har kunnat tygla den senaste tiden.

EN: The other day I did something I didn't think would be possible until the very last week before I'm moving; I cleared out in my closet. Many hangers and boxes were left empty and my closet is a bit more spacious now. I'm poorer on dresses, jeans, shorts, skirts, tops, shirts and so on now, but oh man it feels good! I filled out two ikea-bags with clothes I'm putting up for sale or something. I'm fully aware of the little shopaholic living inside me, but fortunately I've been able to keep her in control lately.


Låda tom... /Box empty...


... kass (nästan) full! /... bag almost full!

Mitt mål är att rensa så mycket att jag har bara det absolut nödvändigaste kvar och kanske då det finaste också. Jag kommer ju inte kunna få allt med mig till USA då väskan troligast får väga bara 23 kg (+ 8kg handbagage) så kommer vara tvungen att ta med mig mest basic saker som kan kombineras med det mesta. Resten får jag packa in och lagra någonstans tills jag kommer hem igen. Jag har redan mardrömmar om att behöva packa för ungefär nio månader. Gissa om jag hade problem då jag packade inför flytten till Frankrike för 5 månader, redan det var horror. Då var det dessutom bara sommarväder den tiden jag var där så relativt lätt att packa för bara en årstid, men nu måste jag ta i beaktande att jag kommer ha fyra årstider helt så som här i Finland. Och vi ska inte ens tala om då jag ska komma hem igen efter nio månaders billig USA shopping (i alla fall påstår alla att det är billigt)...............

En annan sak jag gjorde var att fylla på mitt gymkort igen för tre månader. Nu satan (pardon my French) ska det tas itu med allt jag bara skjutit upp! Vi kom överrens med Maria att hon får släpa mig med till gymmet på timmar då jag kanske på riktigt sku göra något som eventuellt ger resultat i slutändan. (Jag har nämligen ett par shorts jag vill rymmas i i sommar).

EN: My goal is to clean out so much that I have just the absolute neccessary stuff left and also the prettiest stuff. Since I won't be able to take everything with me to the US,  because the bag is allowed to weight just 23 kg (plus 8 kg hand luggage), I will be taking just the most basic stuff with me that can be combined with lots of stuff. I'm already having nightmares about packing the bags for approximately nine months. Guess the problem I had when I packed for the five month stay in France a couple of years ago! Already that was hard and it was summer season while I was there and now I have to take in consideration that I'm going to have four seasons as here in Finland. And we will not even talk about when I'm coming back home after nine months of cheap American shopping (at least peeps say it's cheap)......


Another thing I did was to fill my gym card up with three months of lovely gymming! Now for fucks sake (pardon my French) I will take care of all the stuff I've been just pushing forward and forward. We agreed with Maria that she will drag me to the gym if neccessary so I will see results at some point. (As I have one pair of shorts I want to fit in this summer!)
 

Over & Out!


Torde ju inte vara helt omöjligt eller vad tror ni? :D Let day 1 of 90 begin! (Nu räknade jag varje dag i tre månader, men riktigt sååå ofta kommer ni tyvärr INTE se mig på gymmet). / Shouldn't be too hard should it? :D Let day 1 of 90 begin! (Now I counted in all of the days in three months, but unfortunately you won't see me that often at the gym.)

(Och btw vill jag informera er om att shortsen är mycket spändare än vad de ser ut att vara på bilden, kan ha med min medfödda gigantic ass att göra. Gud vad jag älskar självironi.) / And I btw want to inform you that the shorts are much tighter than it seems on this picture, could have something with my naturally gigantic ass to do. God I love self irony.)

0 comments:

Post a Comment